pradi
 

















 
 
 
 
 Popieius Benediktas XVI: Atsiversti meil
 
 

Itrauka i popieiaus Benedikto XVI kalbos per bendrj audiencij kovo 1-j, Pelen dien

40 dien trukm gavnios laikui suteikia nedviprasmikai aiki prasm. Juo norima priminti kelis vykius, enklinusius senojo Izraelio gyvenim ir istorij, bei i naujo parodyti mums j paradigmin reikm: prisiminkime, pavyzdiui, keturiasdeimt visuotinio tvano, pasibaigusio Dievo sandora su Nojumi ir per j – su monija, dien, keturiasdeimt Mozs ant Sinajaus kalno praleist dien, po kuri buvo dovanotos statymo ploktes. Gavnios laiku pirmiausia norima pakviesti kartu su Kristumi i naujo igyventi tas keturiasdeimt dien, kurias jis prie savo viej veikl melsdamasis bei pasninkaudamas praleido dykumoje. Su visais pasaulio krikionimis iandien pradedame apmstym ir maldos keli ir, simstydami pagrindinius tikjimo slpinius, dvasikai leidiams Kalvarijos kalno link. Taip mes rengiams po kryiaus slpinio patirti Velyk prisiklimo diaugsm.

Visose parapijose iandien atliekamas rimtas ir simbolinis veiksmas – barstomi pelenai. Š ritual lydi dvi labai reikmingos formuls, kuriomis primygtinai raginama suvokti save kaip nusidjl ir atsigrti Diev. Pirmoji formul tokia: „Atmink, mogau, jog dulk esi ir dulkmis virsi“ (plg. Pr 3, 19). Šiais odiais, paimtais i Pradios knygos, primenama mogaus sranga, pavaldi praeinamumui ir ribotumui, ir norima paskatinti pasitikti vien Dievu.

Antroji formul kyla i odi, kuriuos Jzus itar praddamas savo viesias keliones: „Atsiverskite ir tikkite Evangelija“ (Mk 1, 15). Tai raginimas nepajudinamai bei pasitikint laikytis Evangelijos ir ja grsti asmenin ir bendruomenin atsinaujinim. Krikionio gyvenimas yra tikjimo gyvenimas, besiremiantis Dievo odiu ir to odio maitinamas. Gyvenimo ibandymuose ir pagundose raktas pergal yra igirsti tiesos od ir rytingai atmesti blogio mel. Štai autentika ir pagrindin gavnios laiko programa – klausytis tiesos odio, gyventi tiesoje, sakyti ties, veikti laikantis tiesos ir atstumti nuo savs mel, nuodijant mogikum ir atveriant vartus kiekvien negerov. Taip pat neatidliotinai btina per ias keturiasdeimt dien girdti Evangelij, Viepaties od, tiesos od, idant kiekvienas krikionis, kiekvienas ms geriau suvoktume ties, duot mums, kad galtume gyventi tiesoje bei j liudyti. Gavnios laikas akina mus leisti Dievo odiui persmelkti ms gyvenim ir taip painti pamatin ties: tai, kas esame, i kur ateiname, kur turime eiti, koks yra pasirinktinas gyvenimo kelias. Tad gavnios laikas silo mums asketin ir liturgin keli, padedant pamatyti ms pai silpnybes bei atverti ird gailestingajai Kristaus meilei.

Priartindama mus prie Dievo, tokia gavnios kelion dovanoja mums galimyb naujomis akimis pavelgti ms brolius ir seseris bei j vargus. Kas ima matyti Diev, velgti Kristaus veid, tas mato savo brol kitomis akimis; jis pasta brol ir tai, kas jam naudinga ir kas alinga, jo vargus. Todl gavnios laikas, kaip siklausymo ties metas, yra palanki proga atsiversti meil, nes gilioji tiesa – Dievo tiesa kartu yra meil – meil, gebanti persiimti Viepaiui bdinga uuojautos bei gailestingumo laikysena, kaip tik j norjau priminti savo inioje gavnios proga, kurios tema yra Evangelijos odiai: „Matydamas minias, jis gailjosi moni“ (Mt 9, 36).

Banyia, suvokdama savo misij pasaulyje, nepaliaujamai skelbia Kristaus, savo uuojautos kupin vilgsn kreipianio vis laik mones bei tautas, gailestingj meil. Daugybs moni baisaus skurdo akivaizdoje abejingumas bei usisklendimas savo egoizme nepakeniamai prietarauja Kristaus „vilgsniui“. Pasninkas ir imalda, kuriuos Banyia kartu su malda ypa silo gavnios laiku, teikia puiki prog su Kristaus „vilgsniu“ susivienyti ir ivysti save paius, monij bei kitus jo akimis. Pilni tokios dvasios engiame rimt ir maldos kupin gavnios laiko aplink, kuri kaip tiktai yra meils broliui aplinka.

Tegu tai bna apmstym ir intensyvios maldos dienos, kuriomis mums vadovaut Dievo odis, gausiai pateikiamas liturgijos. Gavnios laikas taip pat tebna pasninkavimo, atgailos ir budrumo savo paties atvilgiu metas, suvokiant, jog kova su nuodme niekada nesibaigia, nes pagunda yra kasdien tikrov, o trapumas ir miraai – kiekvienam pastamos patirtys. Galiausiai gavnios laikas tebna metas – nesitenkinant imalda – padaryti k nors gera kitam. Tegu jis bna autentika proga gautomis dovanomis pasidalyti su broliais ir seserimis, atsigrti neturtingiausij ir labiausiai apleistj vargus.

Marija, Atpirkjo motina, mokanti mus itikimai klausytis Dievo ir laikytis jo, telydi mus iame atgailos kelyje. Tepadeda mums Mergel Marija iskaistintu bei atnaujintu protu ir dvasia vsti didj Kristaus Velyk slpin. Kupinas toki jausm visiems linkiu graaus ir vaisingo gavnios laiko.

„Banyios inios“

katalikai.lt

 
 
   
 
     
1998-2002, 2003-2005, 2006-2020 Katalik interneto tarnyba, info@kit.lt
 
  pradi